Додаток 1
до наказу від 01.09.2020 р. №
Графік
засідань
шкільної Ради профілактики правопорушень
на 2020 – 2021
н.р.
№ |
Тематика |
Термін
проведення |
Відповіда льний |
1 |
1. Про роботу Ради профілактики
правопорушень у 2019 -2020 н.р. та затвердження плану роботи Ради на
2020-2021 н.р. 2. Про внутрішкільний облік учнів,
схильних до скоєння правопорушень, та затвердження списку дітей групи ризику
та їх наставників. 3. Про соціальну паспортизацію класних
колективів, соціальний паспорт школи і складання актів обстеження
житлово-побутових умов. 4. Про працевлаштування випускників 2020 р., в т.ч. і учнів пільгових категорій. |
25.09. |
ЗДНВР |
2 |
1. Про підсумки Всеукраїнського рейду
«Урок» та охоплення освітою дітей шкільного віку, що проживають у мікрорайоні
школи. 2. Про заходи щодо профілактики
правопорушень та протидії поширенню наркоманії. 3.Про зайнятість позашкільною освітою
учнів всіх категорій. 4. Звіти наставників учнів, які
перебувають на внутрішкільному обліку й обліку у правоохоронних органах,
дітей групи ризику про виконання ними учнівських обов'язків, ставлення до
навчання, поведінку (у тому числі в позаурочний час), стосунки з оточенням. |
16.10. |
ЗДНВР Класні керівники |
3 |
1. Про результати анкетування учнів
щодо обізнаності з питань прав та обов'язків. 2. Про роботу щодо профілактики
шкідливих звичок серед школярів, учнівської молоді. 3. Звіти наставників учнів, які
перебувають на внутрішкільному обліку й обліку у правоохоронних органах,
дітей групи ризику про виконання учнівських обов'язків, ставлення до
навчання, поведінку (у тому числі в позаурочний час), стосунки з оточенням. 4. Про зайнятість учнів у період зимових
канікул. |
18.12. |
психолог ЗДНВР Класні керівники |
4 |
1. Про проведену роботи щодо
профілактики негативного впливу інформаційного простору на особистісний
розвиток учнів. 2. Про діяльність служби порозуміння. 3. Про роботу педагогів-наставників
учнів, які перебувають на внутрішкільному обліку й обліку у правоохоронних
органах, про виконання учнівських обов'язків, ставлення до навчання,
поведінку (у тому числі в позаурочний час), стосунки з оточенням. |
19.02. |
ЗДНВР пед.. -організатор Класні керівники |
5 |
1. Про стан правопорушень серед
неповнолітніх за 2020-2021 н.р. 2. Про професійну визначеність
випускників 9,11 класів. 3. Про стан роботи
щодо здійснення контролю за відвідуванням занять учнями. 4. Про підсумки
спільної роботи школи зі службою у справах дітей, кримінальною
міліцією у справах дітей, наркологічною службою. 5. Про роботу педагогів-наставників
учнів, які перебувають на внутрішкільному обліку й обліку у правоохоронних
органах, про виконання учнівських обов'язків, ставлення до навчання,
поведінку (у тому числі в позаурочний час), стосунки з оточенням. |
21.05. |
ЗДНВР Класні керівники |
Позачергові засідання Ради профілактики правопорушень можливі на
запит класних керівників та вчителів –предметників.
Додаток 2
до наказу від 01.09.2020 р. №
План роботи Ради профілактики
щодо превентивного виховання учнів
на 2020-2021 н.р.
№ з/п |
Зміст роботи |
Термін виконання |
Відповідальний |
ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПЕДАГОГІЧНІ ЗАХОДИ |
|||
1 |
Вивчити рівень
житлово-побутових умов та емоційно-психологічні сфери родин учнів |
До 18.09.2020 р.
|
Класні
керівники, Мокієнко В.О.– практ. психолог |
2 |
Поставити на
облік учнів, схильних до правопорушень, учнів, які потребують корекції
поведінки, учнів із сімей соціального ризику |
До 11.09.2020 р. |
ЗДВР , класні
керівники, практ. психолог Мокієнко В.О. |
3 |
Завести на
кожного з вищевказаних учнів психолого-педагогічні картки та вести за ними
спостереження |
До 25.09.2020
р. (спостереження – упродовж року) |
Мокієнко В.О. практ.психолог |
4 |
Проводити
години спілкування, години довіри на тему «Твоє життя – твій вибір» |
Упродовж року |
Мокієнко В.О. практ.психолог,
класні керівники |
5 |
Спланувати й
провести Тиждень правових знань |
За окремим
планом |
ЗДВР; вч.
історії та правознавства Мормуль В.О.; класні керівники |
6 |
Вивчати
особливості середовища, у якому виховуються учні які опинилися у СЖО |
Упродовж року |
Мокієнко В.О. практ.психолог,
класні керівники |
7 |
Повідомляти
службу у справах дітей райдержадміністрації про дітей, які опинилися в
складних життєвих обставинах: проживають у сім'ях, де існує загроза вчинення
насильства над ними, батьки яких ухиляються від належного виконання своїх
обов'язків щодо виховання, не створили умов для гармонійного розвитку дітей |
Упродовж року |
ЗДВР , практ.
психолог Мокієнко В.О. |
8 |
Опрацьовувати
питання превентивного виховання учнів на засіданнях Ради профілактики |
Упродовж року |
Класні
керівники |
9 |
Залучати до
роботи з учнями «групи ризику» психологічну службу та працівників
правоохоронних органів |
У разі
необхідності |
ЗДВР, Мокієнко
В.О. практ.психолог |
10 |
Залучати учнів
«групи ризику» до гурткової роботи, до участі в конкурсах, турнірах,
спортивних змаганнях |
Упродовж року |
ЗДВР; керівники
гуртків, педагог-організатор Халявка К.М.., класні керівники |
11 |
Проводити
операції-рейди: «Урок», «Дискотека», «Перерва», «Запізнення» з метою
покращення успішності та дисципліни учнів |
Упродовж року |
Адміністрація,
класні керівники |
12 |
Включати
питання на право-виховну тему в порядок денний батьківських зборів |
Упродовж року |
Класні
керівники |
13 |
Провести
психолого-педагогічний консиліум із метою виявлення причин поганої дисципліни
окремих учнів |
Двічі на рік |
Мокієнко В.О. практ.психолог |
14 |
Заслуховувати
на нарадах, педрадах та методичному об’єднанні класних керівників питання
щодо організації роботи з превентивного виховання |
Відповідно до
плану |
ЗДВР, класні
керівники, голова ШМО кл. керів. |
15 |
Забезпечити
безперервну співпрацю суб’єктів НВП та представників правоохоронних органів |
Упродовж року |
Адміністрація |
16 |
Скласти
соціальні паспорти школи та класів |
До 18.09.2020 р. |
ЗДВР , Мокієнко
В.О. практ.психолог, класні керівники |
17 |
Провести
моніторинг соціальної адаптації учнів школи та рівня їхньої вихованості |
Упродовж року |
ЗДВР , Мокієнко
В.О. практ.психолог |
ПСИХОЛОГІЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ |
|||
18 |
Забезпечення
роботи щодо збору, узагальнення та систематизації матеріалів із навчання та
виховання важковиховуваних учнів |
Упродовж року |
Класні
керівники |
19 |
Розробка
рекомендацій для вчителів, класних керівників, щодо профілактичної роботи з
учнями |
До 18.09.2020 р. |
Мокієнко В.О. практ.психолог |
20 |
Удосконалення
діагностичного інструментарію щодо визначення соціального оточення учнів,
класів, класних колективів |
Упродовж року |
Мокієнко В.О. практ.психолог |
21 |
Спрямувати
роботу батьківського лекторію на вивчення проблем зі здійснення превентивного
виховання в сім’ї з метою надання кваліфікованої психологічної допомоги |
Упродовж року |
Адміністрація; практ.психолог,
класні керівники |
УПРОВАДЖЕННЯ ЗДОРОВ’ЯЗБЕРІГАЮЧИХ ТЕХНОЛОГІЙ |
|||
22 |
Формувати
вміння й навички реалізації здорового способу життя, відповідального
ставлення до власного здоров’я шляхом проведення превентивної роботи в
класах, школі |
Упродовж року |
Класні
керівники, ЗДВР |
23 |
Провести
медичне обстеження учнів |
Відповідно до
графіка |
медсестра |
24 |
Контролювати та
аналізувати стан здоров'я школярів |
Відповідно до
графіка |
Адміністрація
школи; медсестра |
25 |
Використовувати
у виховній роботі активні методи з питань профілактики ВІЛ-СНІДу |
Упродовж року |
Педколектив
школи |
26 |
Формувати
усвідомлення учнями власних пріоритетних цінностей, необхідних для
повноцінного життя |
Упродовж року |
Класні
керівники, вчителі-предметники |
27 |
Організовувати
зустрічі учнів із лікарями ЦРЛ |
Упродовж року |
медсестра |
28 |
Залучати учнів
до участі в роботі спортивних секцій школи |
Упродовж року |
Класні
керівники, вч. фіз.культури |
29 |
Активізувати
просвітницьку роботу з батьками щодо попередження шкідливих звичок дітей |
Упродовж року |
Класні
керівники |
30 |
Проводити Тижні
БЖ |
Відповідно до
графіка |
ЗДВР, класні
керівники, педагог-організатор |
ПРОФІЛАКТИКА ЗЛОЧИННОСТІ ТА ЗАПОБІГАННЯ БЕЗДОГЛЯДНОСТІ СЕРЕД ДІТЕЙ,
ЗАХИСТ ЇХНІХ ПРАВ |
|||
31 |
Провести оцінку
учнями рівня своїх знань про права дитини |
До 23.12.2020 р. |
Класні
керівники |
32 |
Спланувати
роботу з ознайомлення учнів з основними положеннями Конвенціїї ООН про права
дитини, законодавчих актів України, де закріплюється їхнє правове становище |
Упродовж року |
Класні
керівники |
33 |
Надавати
інформацію про види відповідальності підлітків за протиправні дії |
Упродовж року |
Класні
керівники |
34 |
Орієнтувати
учнів, куди й до кого звертатися, якщо порушуються їхні права |
Упродовж року |
Класні
керівники |
35 |
Скласти
індивідуальні плани роботи з учнями, які знаходяться на внутрішкільному
обліку |
До 18.09.2020 р. |
Класні
керівники; практ.психолог Мокієнко В.О. |
36 |
Проводити
щотижня апаратні наради, на яких розглядати причини пропусків занять учнями
та дисциплінарних порушень |
Щотижня |
Адміністрація
школи |
ЗАХИСТ ДІТЕЙ ВІД ФІЗИЧНОГО Й ПСИХІЧНОГО НАСИЛЬСТВА |
|||
37 |
Проводити
заходи щодо виявлення ознак вживання учнями алкоголю, тютюну, наркотиків та
провести відповідні профілактичні заходи |
Упродовж року |
Класні керівники |
38 |
Проводити
індивідуальну роботу з дітьми з неблагополучних сімей |
Упродовж року |
Класні
керівники; практ.психолог |
39 |
Здійснювати
контроль щодо виявлення й поширення фактів жорстокого поводження з дітьми |
Упродовж року |
Адміністрація,
класні керівники |
СПІВПРАЦЯ З РОДИНОЮ |
|||
Залучення сім’ї й громадськості до педагогічного
процесу |
|||
40 |
Організувати
роботу батьківського лекторію на засіданнях голів батьківського комітету
школи |
Щомісячно |
Адміністрація,
класні керівники |
41 |
Організувати
спільну діяльність школи і сім’ї з учнями, що потребують особливої уваги |
Упродовж року |
Адміністрація
школи, класні керівники |
42 |
Залучати
батьків до участі в загальношкільних, класних позаурочних заходах |
Упродовж року |
Адміністрація
школи, класні керівники |
43 |
Проведення
рейдів спільно з батьківськими комітетами класів з метою перевірки проведення
дозвілля підлітками. |
Упродовж року |
Класні
керівники, батьківський комітет класів |
Про підсумки виховної роботи
за 2019-2020 н.р.
Виконуючи завдання і
реалізуючи основні принципи виховної роботи, педагогічний колектив школи
орієнтуються на нормативно – правову базу з питань виховної роботи, а саме
Закони України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про охорону
дитинства», «Концепцію виховання дітей та молоді», «Концепцію громадянського
виховання», «Національну доктрину розвитку освіти», «Конвенцію про права
дитини», «Декларацію прав дитини», «Основні орієнтири виховання …» та
нормативно – правові акти, документи Міністерства освіти і науки України,
обласного управління освіти, органів місцевого самоврядування.
Для їх реалізації у школі був
розроблений план виховної роботи навчального закладу та плани виховної роботи
класних керівників. Ці плани охоплюють всі напрямки виховання: патріотичне,
правове, моральне, художньо-естетичне, трудове, фізичне, екологічне,
превентивне та включають в себе календарні, традиційні шкільні свята, заходи,
конкурси, районні заходи щодо втілення національної програми « Діти
України», «Комплексної програми профілактики злочинності і бездоглядності»,
«Програми профілактики ВІЛ-інфекцій», Програми, затвердженої Міністерством
освіти і науки України «Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів
загальноосвітніх навчальних закладів України», заходів щодо зміцнення
моральності та утвердження здорового способу життя.
В основу
діяльності школи покладено принцип гуманізму, демократизму, незалежності від
політичних, громадських та релігійних організацій, поєднання загальнолюдського
і національного взаємозв’язку, розумового, морального, фізичного і естетичного
виховання, науковості, диференціації, індивідуалізації змісту і форм освіти,
розвиваючого характеру навчання.
Виховна робота школи була
спрямована на вирішення таких завдань:
• створення умов для розумового, духовного,
морального, фізичного розвитку учнів;
• турбота про здоров'я учнів, пропаганда здорового
способу життя;
• естетичне, екологічне та трудове виховання як одна з
складових підготовки учнів до дорослого життя;
•продовження спільної роботипсихолого-педагогічної
служби з педагогами, учнями, батьками;
• виховання громадсько-патріотичних якостей завдяки
продовженню краєзнавчої та воєнно-патріотичної роботи.
Виховна робота в школі
проводились згідно місії школи «Використання інноваційних технологій, методик
навчання та виховання з метою стимулювання самоосвіти, самовдосконалення та
посилення соціальної компетентності підростаючого покоління» та відповідно до
плану роботи школи на 2019/2020 навчальний рік.
Виконання завдань і
реалізація основних принципів виховної роботи протягом І семестру здійснювалися
за основними напрямками:
Ціннісне ставлення до себе
Ціннісне ставлення до сім’ї, родини, людей
Ціннісне ставлення до праці
Ціннісне ставлення до природи
Ціннісне ставлення до культури і мистецтва
Ціннісне ставлення особистості до суспільства і
держави
Над реалізацією мети і завдань
виховної роботи в школі в 2019-2020 навчальному році в І семестрі
працювало 11 класних керівників, педагог-організатор, практичний психолог,
бібліотекар, заступник директора з виховної роботи.
Протягом І семестру 2019-2020
н.р. в школі були проведені такі заходи:
§ Свято «День знань»;
§ Свято до Дня вчителя;
§ Свято до Дня захисника України;
§ Осінній вернісаж;
§ Змагання «Козацькі забави»;
§ Свято до Дня Гідності і Свободи
§ «Різдвяний
вертеп»;
§ Проведення акцій: «Від серця до серця»,
«Запали свічу»;
§ Тижні безпеки життєдіяльності в період осінніх
та зимових канікул.
Кожному з напрямків
приділяється особлива увага.
І. Ціннісне
ставлення до себе.
Ціннісне ставлення до свого
фізичного "Я" - це вміння особистості оцінювати свою зовнішність, тілобудову, поставу,
розвиток рухових здібностей, фізичну витривалість, високу працездатність,
функціональну спроможність, здатність відновлювати силу після фізичного
навантаження, вольові риси, статеву належність, гігієнічні навички, корисні
звички, стан свого здоров’я та турбуватися про безпеку власної життєдіяльності,
здоровий спосіб життя, активний відпочинок.
Ціннісне ставлення до свого
психічного "Я" передбачає вихованість удітей та учнівської молоді
культури пізнання власного внутрішнього світу: думок, переживань, станів,
намірів, прагнень, цілей, життєвих перспектив, ідеалів, цінностей, ставлень.
Важливо навчити зростаючу особистість сприймати себе такою, якою вона є, знати
свої позитивні і негативні якості, сприяти формуванню з неї реалістичної
Я-концепції, готовності та здатності до самовдосконалення, конструктивної
самокритичності.
Ціннісне ставлення, до свого
соціального "Я" виявляється у таких ознаках: здатності орієнтуватися
та пристосовуватися до нових умов життя, конструктивно на них впливати;
визначенні свого статусу в соціальній групі, налагодженні спільної праці з
дорослими та однолітками; вмінні запобігати конфліктам, справедливому і
шляхетному ставленні до інших людей.
З метою попередження та
протидії можливим загрозам життю та здоров’ю вихованців, у школі
проводилися заходи безпеки на можливі ризики виникнення надзвичайних ситуацій,
терористичних актів, диверсій, мінування. У вересні 2019 року був проведений Тиждень безпеки життєдіяльності учнів «Увага, діти на
дорозі!», під час якого вчителями основ
здоров’я Халявкою К.М. та Голенко Т.Г. був
проведений конкурс малюнку серед учнів 5-11 класів. Також класними керівниками
проведено бесіди і години спілкування: «Правила безпеки при переході вулиці» (Северин Л.А. 7; Сидоренко А.П. З), «Види перехресть» (Лукінова А.Р., 5), «Безпечна дорога до школи» (Шульга А.В., 6; Вітько В.І. 2), «Правила дорожнього руху» (Халявка К.М., 9; Давиденко О.В., 10; Голенко Т.Г., 11).
Щомісячно проводилися
заходи щодо навчання дітей засобам захисту від впливу небезпечних
факторів, викликаних надзвичайними ситуаціями, наданню домедичної допомоги.
Також класними керівниками 1-11 класів періодично проводились бесіди та
інструктажі з безпеки життєдіяльності на такі теми «Правила поведінки з
опалювальними приладами (чадний газ)», ( Халявка К.М., 9; Голенко Т.Г.,
11), «Наслідки спалювання сухої трави» (Лукінова А.Р., 5; Шульга А.В.,
6), «Правила поведінки на льоду» (класні керівники 1-11 класів), «Попередження
зараження вірусом кліщового енцефаліту» (Тараненко С.В., 8), «Правила поведінки на воді» (класні керівники 1-11
класів), «Правила поведінки на залізничному транспорті» ( Мокієнко В.О. 4), «
Правила поведінки в лісі» (Налапко Т.М.,
1).
Активізувати інтерес до
фізичної культури і спорту, здорового способу життя, розвивати прагнення бути
фізично здоровою людиною допомогли різні за тематикою загальношкільні
спортивні змагання: відзначення Дня спорту і здоров’я, змагання з загально-фізичної
підготовки, змагання з волейболу, футболу, настільного тенісу.
У рамках роботи з
профілактики тютюнопаління, алкоголізму, наркоманії, СНІДу,
проводилися: анонімне соціологічне опитування учнів школи з метою виявлення
поширення куріння в підлітковому та молодшому шкільному віці, випуск
інформаційних бюлетенів «За здоровий спосіб життя». Також в школі проведені:
круглий стіл «Наркотики та СНІД» за участю шкільного психолога Лукінової А.Р. відеолекторій «Правда про наркотики»,
години спілкування «Профілактика захворювання на СНІД» класними керівниками
7-11 класів. Вчителем основ здоров’я Голенко Т.Г. було проведено тренінг на тему «Молодь
проти наркоманії і СНІДу)» до Всесвітнього дня боротьби зі СНІДом.
Класними керівниками у
вересні-грудні 2019 року проведено цикл бесід
та годин спілкування: «Ще раз про СНІД», « Чи знаєш ти про наслідки шкідливих
звичок?» (Тараненко
С.В., 8); «Що необхідно знати про ВІЛ та СНІД»,
«Остерігайтесь «Синього кита»», (Северин Л.А. 7); «День здоров’я» (Лукінова А.Р. 5); «Людські чесноти», «Бережи зір» (Вітько В.І. 2, Налапко
Т.М. 1, Мокієнко В.О. 4, Сидоренко А.П. 3); «Комп’ютерна залежність» (Халявка К.М.,
Давиденко О.В. 9-10); «Дисципліна – запорука успіхів у навчанні»,
«Конфлікти» (Голенко Т.Г., 11 кл.); «Дитяча бездоглядність та її наслідки»
(Шульга А.В.
6); «Дружбою умій дорожити» (Мокієнко В.О. 4); «Булінг в школі. Що це таке?», «Життя без
насильства», «Моє психологічне Я» (Шульга А.В., 6);
«В здоровому тілі – здоровий дух», «Моє фізичне «Я», « Чи знаєш ти про наслідки
шкідливих звичок?» (Северин Л.А., 7,
Тараненко С.В.); екскурсія селищем, збір
лікарських рослин (Вітько В.І., група продовженого дня ); « День здоров’я», «Як уникнути конфлікту»,
«Міжнародний день Толерантності» (Давиденко О.В. 10).
ІІ. Ціннісне ставлення до людей, сім’ї, родини
З метою пропаганди кращих
народних та сімейних традицій, творчого розвитку особистості, організації
цікавого дозвілля вихованців відбулися: театралізоване свято «Святий
Миколай не обмине жодну хатинку, обдарує кожну дитинку!» для 5-6 класів,
спортивне змагання «Тато, мама і я – спортивна сім'я» у 6 класі (Шульга А.В.), свято «Дари осені» (1-11 кл.), свято «Україна
колядує» (Давиденко О.В., вокальний гурток), «Свято
врожаю» (1-11 кл), анкетування «Пізнай себе» (Лукінова А.Р.,5 ), анкетування «Найкраща родина» (Тараненко С.В., 8);
анкетування «Дозвілля нашої родини» (Халявка
К.М., 9).
Виховні години:
«Берегині традицій рідного краю» (Налапко Т.М., 1); «День батька» (Вітько В.І.); «Я і моя родина» (Сидоренко А.П., 3); «Родина – твій оберіг» (Мокієнко В.О, 4); «Бережи честь змолоду» (Северин Л.А., 7); «Милосердя і любов до ближнього» (Голенко Т.Г., 11); «Я
і моя родина. Повага і любов у сім’ї», «Що таке гуманізм?» (Тараненко С.В., 8); «Тепло родинного вогнища», «Діамантові сльози»
(Халявка К.М.);
Шкільний та учнівський
колективи отримали Подяку від міжнародного благодійного фонду «Сильні духом» за
«примноження шляхетних традицій доброчинності та милосердя, активну допомогу у
проведенні акції «Назустріч Мрії VІ», вагомий внесок у благородну справу, прояв
громадянського сумління, найкращих людських чеснот, чистих помислів і
благочестя»
ІІІ. Ціннісне ставлення до праці.
Цей напрямок виховної роботи є
важливою складовою змісту виховання особистості. Воно передбачає усвідомлення
дітьми та учнівською молоддю соціальної значущості праці, розвинену потребу в
трудовій активності, ініціативність, схильність до підприємництва; розуміння
економічних законів і проблем суспільства та засобів їх розв'язання, готовність
до творчої діяльності, конкурентоспроможності й самореалізації за умов ринкових
відносин, сформованість працелюбності як базової якості особистості. Трудове
виховання є системою виховних впливів, мета яких полягає у
морально-психологічній підготовці учнів до майбутньої професійної діяльності.
У зв’язку з цим в школі
проводилися загальношкільні трудові акції: «Я – господар школи» (прибирання
закріплених за класами ділянок), «Утримуємо в порядку наші книги і зошити»
(ремонт книг і підручників), санітарний день у класі.
Уже 5 років поспіль шкільна
волонтерська команда опікується меморіальним похованням часів Другої Світової
війни, учасників АТО. Учні - волонтери під керівництвом педагога – організатора
Халявки К.М. традиційно
вересневими днями впорядкували територію меморіального поховання. Такі акції
сприяють громадянському, військово-патріотичному вихованню учнів, формують
історичні та національні цінності, навчають шанувати пам'ять про минуле та
критично оцінювати події сьогодення.
Проведено години спілкування у 1-11 класах: «Праця – основа життя людини», «Шануймо свій час та час інших», «Світ наших
захоплень», «Різновид професій та їх вибір», «Праця – основа життя людини», «Ярмарка
професій», «Сходинки у доросле життя», «За що шанують українців», «Розподіл
обов’язків у класі та їх виконання», «Здібності людини у сучасному світі», «Про
що говорить втрачений час», а також години психолога «Визначення особистих
уявлень про життєвий шлях»; урок-тренінг «Культура праці. Професійне становлення»,
конкурс прислів’їв, приказок і загадок про працю, трудові десанти «Корисні
справи» .
ІV. Ціннісне ставлення до природи
Виховними досягненнями цього напрямку є усвідомлення
вихованцями себе як невід’ємної частини природи, вироблення навичок
природоохоронної поведінки. В зв’язку з цим у школі були проведені:
- загальношкільні екологічно-трудові акції:
«Встанови годівничку», «Збережи та нагодуй птахів; «Первоцвіти»;
- години спілкування: «Вчимося любити природу»;
«Альтернатива ялинці»; «Екологічна безпека навколо нас»;
- екскурсії
- конкурси: «Золота осінь»; «Дари природи»;
- урок-лекція «Довкілля і навчає, і виховує» (Халявка К.М., 9);
- бесіди: «Навички техніки безпеки на природі» (Шульга А.В., 6).
V. Ціннісне ставлення особистості до суспільства і
держави
виявляється у патріотизмі, національній
самосвідомості, правосвідомості, політичній культурі та культурі міжетнічних
відносин.
Патріотизм виявляється в
любові до свого народу, повазі до українських звичаїв і обрядів, відчутті своєї
належності до України, усвідомленні спільності власної долі з долею
Батьківщини, досконалому володінні української мовою. Національна
самосвідомість - це особиста ідентифікація із своєю нацією, віра в духовні сили
та майбутнє; воля до праці на користь народу; усвідомлення моральних та
культурних цінностей, знання історії, звичаїв, обрядів, символіки: система
вчинків, які мотивуються любов'ю, вірою, волею, осмисленням відповідальності
перед своєю нацією. Розвинена правосвідомість виявляється в усвідомленні
особистістю своїх прав, свобод, обов'язків, свідомому ставленні до законів та
державної влади. Політична культура - це політична компетентність (наявність
знань про типи держав, політичні організації та інституції, принципи, процедури
й регламенти суспільної взаємодії, виборчу систему), а також лояльне й водночас
вимогливе ставлення громадян до держави, її установ, органів влади, здатність
брати активну участь в ухваленні політичних рішень.
З метою вшанування пам’яті
осіб, які віддали життя за незалежність і територіальну цілісність України,
проявили героїзм у бойових діях при проведенні антитерористичної операції на
сході України, героїв Небесної Сотні в школі проведені години
спілкування «Нам є що захищати» (5-6 класи), «Пам’ятаємо, шануємо…» (8), «Вони
захищали Батьківщину» (1-4), «Вони
захищали наше майбутнє» (5-7);
засідання круглого столу на тему: «Спасибі вам, герої!» (10-11 класи); усний
журнал «До Дня Гідності і Свободи» (8-9 класи); уроки-пам’яті.
Вже традиційними стали в
нашому навчальному закладі виховні години, уроки мужності, зустрічі з
учасниками антитерористичної операції.
А напередодні Дня захисника
України, що відзначається 14 жовтня у День Покрови Пресвятої Богородиці
водночас з Днем українського козацтва, ці заходи набирають глибшого розуміння,
усвідомлення почуття гордості за героїчне минуле і сьогодення народу України.
Адже чи не найактуальнішим
питанням останніх років стало питання патріотизму. А прикладом слугує життя
тих, хто кожного дня робить все можливе для покращення долі свого народу. В
атмосфері єдності та щирості пройшли уроки мужності з учасниками АТО Матолою Дмитром Вікторовичем та Чередником Дмитром
Олександровичем.
День Гідності та Свободи учні
школи відзначили флешмобом, щоб усі учасники відчули причетність до спільної
справи – відзначення важкого іспиту для України, «…коли українці
продемонстрували свою європейськість, гідність, своє прагнення до свободи.».
Відповідно до наказу відділу
освіти,
молоді та спорту Покровської РДА у школі проведено ряд
заходів щодо вшанування пам’яті жертв геноциду Українського народу 1932-1933
років, голодоморів 1921-1922, 1946-1947 років в Україні. Класними
керівниками 1-11 класів проведені години спілкування, бесіди на тему «Жертви голодоморів»,
«Уроки пам’яті». У шкільній бібліотеці організована літературно-журнальна
виставка на тему «Голод в Україні – геноцид української нації». Учителями
образотворчого мистецтва проведена виставка дитячих малюнків та плакатів
«Голодомор 1932-1933 років. Україна пам’ятає». 22 листопада 2019 року проведена
акція «Засвіти свічку».
Члени учнівського Братства
під керівництвом педагога - організатора школи Овчаренко М.І. провели акцію
«Незабудки пам’яті». Учнівське братство школи (голова братства- Горона Олена)
провели акцію «Незабудка пам’яті» – вшанування пам’яті подій 1932-1933
рр. Кожен клас відзначив на карті України місця штучного голодомору голубими
квітами, що визначає загибель майбутнього покоління українського народу у 30-і
роки.
Учні 10-11 класу (класні керівники Голенко Т.Г. та Давиденко О.В.) провели літературно-музичну композицію «Схилімо
голови в скорботі», пам’яті тих, хто загинув від голодомору. Під звучання
Реквієму було запалено свічки. Кадри фільму «Голод 1932-1933 рр. в Україні»
приголомшили учнів, які вперше побачили справжнє лице страшного більшовицького
злочину.
Уроки пам’яті були проведенні
з метою ознайомлення сучасної молоді з трагічним минулим нашого народу; вчити
їх бережно ставитися до історії своєї країни, розкривати її як білі, так і
чорні сторінки; виховувати здатність кожної дитини на скорботу і пам’ять про
мільйони невинно загублених життів, а також розвивати в учнів особистісні риси громадянина
України, патріотизм.
VІ. Ціннісне
ставлення особистості до культури і мистецтва
формується у процесі естетичного виховання і
виявляється у відповідній ерудиції, широкому спектрі естетичних почуттів, діях
і вчинках, пов'язаних з мистецтвом. Особистість, якій властиве це ставлення,
володіє системою елементарних мистецьких знань, адекватно сприймає художні
твори, здатна збагнути та виразити власне ставлення до мистецтва, прагне та
вміє здійснювати творчу діяльність у мистецькій сфері. Естетичне виховання
спрямоване на розвиток у зростаючої особистості широкого спектра почуттів - здатності
збагнути та виразити власне ставлення до мистецтва. Важливим є сприймання
об'єктів довкілля як естетичної цінності, ерудиція у галузі мистецтва
(володіння системою елементарних мистецьких знань, понять, термінів, адекватне
сприйняття художніх творів, творча діяльність в мистецькій сфері), власний
погляд на світ, здатність радіти за інших як ознака духовної зрілості.
В рамках цього
виховного напрямку класними керівниками було проведено:
§ Конкурс «Алло, ми шукаємо таланти» (7-А, Мороз
Т.О.);
§ Екскурсії до м.Запоріжжя та м. Полтави.
§ Перегляд відеофільму «Стилі в архітектурі
стародавніх міст» - 7-6 (Северин Л.А., Шульга А.В.);
§ Музичну годину «Музика торкається душі»
(Давиденко О.В., 6);
У вересні в нашій школі
відбулась виставка композицій з овочів і фруктів «Осінній вернісаж», на якій
учні 1-11 класів презентували свої роботи. Композиції були різноманітні, багаті
на творчість та фантазію школярів.
В школі систематично
працює Рада профілактики правопорушень, до складу якої входять вчителі, учні,
адміністрація школи, представники батьківської громадськості. На засідання
запрошуються як учні, так і їхні батьки. Шкільним психологом, громадським інспектором
та класними керівниками постійно
проводиться вивчення соціального стану учнів. Особлива увага приділяється
роботі з сім’ями, що опинилися в важких життєвих умовах, соціально незахищеним
категоріям учнів, учням схильним до правопорушень. З ними систематично
проводиться індивідуальна робота з метою надання необхідної допомоги. Доброю
традицією стало проведення місячника «Закон і ми» та проведення правових
брейн-рингів серед учнів 9-11-их класів.(класні керівники, педагог -
організатор Халявка К. М.).
Важливою ланкою життя учнівського колективу є
учнівське самоврядування (школа «Лідер»), де
діють різнопрофільні комісії (навчальна, прес-центр, дисципліни та
порядку, друзі природи, загін волонтерів, дозвілля). Учні класу, попри велику
зайнятість, беруть активну участь у житті школи. Члени учнівського самоврядування систематично проводяться рейди,
конкурси, перевірки, засідання комісій з питань успішності та виховання
учнів.
Співпраця з батьками посідає
також одне з центральних місць у системі роботи нашої школи. Серед
форм роботи – тематичні батьківські збори, тематичні години спілкування,
засідання батьківського комітету, індивідуальні бесіди та консультації,
залучення батьків до проведення позакласних заходів, туристичних походів,
поїздок, екскурсій.
Так, класними керівниками
впродовж І семестру були проведені батьківські збори на такі теми: «Адаптація
п’ятикласника в учнівському середовищі» (Лукінова А.Р. 5); «Корекція поведінки та подолання неуспішності» (Тараненко С.В. 8); «Підсумок роботи за І семестр» (Шульга А.В., 6); «Морально-етичні цінності» (Халявка К.М., 9);
«Правила спілкування з ровесниками» (Тлуста О.П., 8-Б); «Організація роботи
батьківського комітету на 2017-2018 н.р.» (Северин Л.А., 7); «Булінг у школі.
Причини, наслідки і допомога» (Мокієнко В.О,
3 – спільно з практичним психологом); «Психічний розвиток дитини та
індивідуальні особливості їх врахування»(Вітько В.І. 2, Налапко Т.М. 1), «Роль батьків та їх відповідальність за
формування правової культури учня» (Голенко Т.Г.,
11); «Аналіз успішності класу та шляхи її підвищення» (Давиденко О.В., 10); «Життя людини – найцінніший скарб» (Сидоренко А.П. 4).
Також значне місце у виховній
роботі відводиться позакласній роботі.
В школі працюють такі гуртки:
§ «Стрілецький» (кер. Безрідній Г.О.);
§ «Веселий чобіток» (хореографічний гурток ) (кер. Лавєрова Л.В.);
§ «Тоніка»(вокальний гурток) (кер. Давиденко О.В.);
Дитячі вокальні та
хореографічні колективи нашого закладу продемонстрували різнопланову творчу
програму, високий рівень виконавської майстерності та брали активну участь у
всіх загальношкільних заходах.
Усі
перераховані гуртки беруть активну участь у позакласній роботі школи.
Ради профілактики правопорушень на 2019-2020 н.р.
№ з/п | Питання засідань Ради профілактики | Термін |
1 | 2 | 3 |
1 | 1.Затвердження плану роботи Ради профілактики на 2019/2020 навчальний рік 2.Про результати роботи щодо оновлення списків облікової категорії, відповідної документації | Вересень |
2 | 1.Про організацію правовиховної роботи з учнями на 2019/2020 навчальний рік та проведення в закладі тижня правової освіти 2.Про організацію спільної роботи зі службою у справах дітей, поліцією, наркологічною службою 3.Про організацію педагогічної допомоги учням, які потребують особливої уваги | Жовтень |
3 | 1.Про стан роботи щодо здійснення контролю за відвідуванням занять учнями 2.Про стан роботи спільно з органом учнівського самоврядування 3.Про стан індивідуальної роботи класних керівників, вихователів з учнями, які потребують особливої педагогічної уваги | Листопад |
4 | 1.Звіт вчителя правознавства про проведення місячника правової освіти в закладі 2.Про стан роботи щодо залучення учнів, які потребують особливої педагогічної уваги до роботи гуртків | Грудень |
5 | 1.Про підсумки спільної роботи закладу зі службою у справах дітей, поліцією. 2.Звіт практичного психолога закладу про проведену роботу з учнями в І семестрі | Січень |
6 | 1.Про стан правовиховної та правоосвітньої роботи в закладі 2.Досвід роботи класних керівників і вихователів з учнями девіантної поведінки | Лютий |
7 | 1.Про стан роботи в закладі з питань протидії наркоманії, токсикоманії, тютюнопаління 2.Ознайомлення членів Ради профілактики з нормативними документами стосовно соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування | Березень |
8 | 1.Про стан відвідування занять учнями 2.Про стан відвідування учнями девіантної поведінки гуртків закладу 3.Про стан успішності, залучення в загальношкільних заходах учнів з девіантною поведінкою | Квітень |
9 | 1.Про організацію літнього відпочинку учнів, що стоять на внутрішкільному обліку, організацію подальшого навчання випускників. 2.Звіт голови Ради профілактики про проведену роботу в ІІ семестрі 2019/2020 навчального року | Травень |
№ з/п | Зміст роботи | Термін виконання | Відповідальний |
ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПЕДАГОГІЧНІ ЗАХОДИ | |||
1 | Вивчити рівень житлово-побутових умов та емоційно-психологічні сфери родин учнів | До 20.09.2019 р. | Класні керівники, Мокієнко В.О.– практ. психолог |
2 | Поставити на облік учнів, схильних до правопорушень, учнів, які потребують корекції поведінки, учнів із сімей соціального ризику | До 10.09.2019 р. | ЗДВР , класні керівники, практ. психолог |
3 | Завести на кожного з вищевказаних учнів психолого-педагогічні картки та вести за ними спостереження | До 27.09.2019 р. (спостереження – упродовж року) | Мокієнко В.О. практ.психолог |
4 | Проводити години спілкування, години довіри на тему «Твоє життя – твій вибір» | Упродовж року | Лукінова А.Р.практ.психолог, класні керівники |
5 | Спланувати й провести Тиждень правових знань | За окремим планом | ЗДВР; вч. історії та правознавства Мормуль В.О.; класні керівники |
6 | Вивчати особливості середовища, у якому виховуються учні які опинилися у СЖО | Упродовж року | Мокієнко В.О.практ.психолог, класні керівники |
7 | Повідомляти службу у справах дітей райдержадміністрації про дітей, які опинилися в складних життєвих обставинах: проживають у сім'ях, де існує загроза вчинення насильства над ними, батьки яких ухиляються від належного виконання своїх обов'язків щодо виховання, не створили умов для гармонійного розвитку дітей | Упродовж року | ЗДВР , практ. психолог |
8 | Опрацьовувати питання превентивного виховання учнів на засіданнях Ради профілактики | Упродовж року | Класні керівники |
9 | Залучати до роботи з учнями «групи ризику» психологічну службу та працівників правоохоронних органів | У разі необхідності | ЗДВР, Мокієнко В.О. практ.психолог |
10 | Залучати учнів «групи ризику» до гурткової роботи, до участі в конкурсах, турнірах, спортивних змаганнях | Упродовж року | ЗДВР; керівники гуртків, педагог-організатор Халявка К.М., класні керівники |
11 | Проводити операції-рейди: «Урок», «Дискотека», «Перерва», «Запізнення» з метою покращення успішності та дисципліни учнів | Упродовж року | Адміністрація, класні керівники |
12 | Включати питання на право-виховну тему в порядок денний батьківських зборів | Упродовж року | Класні керівники |
13 | Провести психолого-педагогічний консиліум із метою виявлення причин поганої дисципліни окремих учнів | Двічі на рік | Мокієнко В.О. практ.психолог |
14 | Заслуховувати на нарадах, педрадах та методичному об’єднанні класних керівників питання щодо організації роботи з превентивного виховання | Відповідно до плану | ЗДВР, класні керівники, голова ШМО кл. керів. |
15 | Забезпечити безперервну співпрацю суб’єктів НВП та представників правоохоронних органів | Упродовж року | Адміністрація |
16 | Скласти соціальні паспорти школи та класів | До 20.09.2019 р. | ЗДВР , Мокієнко В.О. практ.психолог, класні керівники |
17 | Провести моніторинг соціальної адаптації учнів школи та рівня їхньої вихованості | Упродовж року | ЗДВР , Мокієнко В.О. практ.психолог |
ПСИХОЛОГІЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ | |||
18 | Забезпечення роботи щодо збору, узагальнення та систематизації матеріалів із навчання та виховання важковиховуваних учнів | Упродовж року | Класні керівники |
19 | Розробка рекомендацій для вчителів, класних керівників, щодо профілактичної роботи з учнями | До 20.09.2019 р. | Мокієнко В.О. практ.психолог |
20 | Удосконалення діагностичного інструментарію щодо визначення соціального оточення учнів, класів, класних колективів | Упродовж року | Мокієнко В.О. практ.психолог |
21 | Спрямувати роботу батьківського лекторію на вивчення проблем зі здійснення превентивного виховання в сім’ї з метою надання кваліфікованої психологічної допомоги | Упродовж року | Адміністрація; Мокієнко В.О. практ.психолог, класні керівники |
УПРОВАДЖЕННЯ ЗДОРОВ’ЯЗБЕРІГАЮЧИХ ТЕХНОЛОГІЙ | |||
22 | Формувати вміння й навички реалізації здорового способу життя, відповідального ставлення до власного здоров’я шляхом проведення превентивної роботи в класах, школі | Упродовж року | Класні керівники, ЗДВР |
23 | Провести медичне обстеження учнів | Відповідно дографіка | медсестра |
24 | Контролювати та аналізувати стан здоров'я школярів | Відповідно дографіка | Адміністрація школи; медсестра |
25 | Використовувати у виховній роботі активні методи з питань профілактики ВІЛ-СНІДу | Упродовж року | Педколектив школи |
26 | Формувати усвідомлення учнями власних пріоритетних цінностей, необхідних для повноцінного життя | Упродовж року | Класні керівники, вчителі-предметники |
27 | Організовувати зустрічі учнів із лікарями ЦРЛ | Упродовж року | медсестра |
28 | Залучати учнів до участі в роботі спортивних секцій школи | Упродовж року | Класні керівники, вч. фіз.культури |
29 | Активізувати просвітницьку роботу з батьками щодо попередження шкідливих звичок дітей | Упродовж року | Класні керівники |
30 | Проводити Тижні БЖ | Відповідно дографіка | ЗДВР, класні керівники, педагог-організатор |
ПРОФІЛАКТИКА ЗЛОЧИННОСТІ ТА ЗАПОБІГАННЯ БЕЗДОГЛЯДНОСТІ СЕРЕД ДІТЕЙ, ЗАХИСТ ЇХНІХ ПРАВ | |||
31 | Провести оцінку учнями рівня своїх знань про права дитини | До 24.12.2019 р. | Класні керівники |
32 | Спланувати роботу з ознайомлення учнів з основними положеннями Конвенціїї ООН про права дитини, законодавчих актів України, де закріплюється їхнє правове становище | Упродовж року | Класні керівники |
33 | Надавати інформацію про види відповідальності підлітків за протиправні дії | Упродовж року | Класні керівники |
34 | Орієнтувати учнів, куди й до кого звертатися, якщо порушуються їхні права | Упродовж року | Класні керівники |
35 | Скласти індивідуальні плани роботи з учнями, які знаходяться на внутрішкільному обліку | До 20.09.2019 р. | Класні керівники; практ.психолог |
36 | Проводити щотижня апаратні наради, на яких розглядати причини пропусків занять учнями та дисциплінарних порушень | Щотижня | Адміністрація школи |
ЗАХИСТ ДІТЕЙ ВІД ФІЗИЧНОГО Й ПСИХІЧНОГО НАСИЛЬСТВА | |||
37 | Проводити заходи щодо виявлення ознак вживання учнями алкоголю, тютюну, наркотиків та провести відповідні профілактичні заходи | Упродовж року | Класні керівники |
38 | Проводити індивідуальну роботу з дітьми з неблагополучних сімей | Упродовж року | Класні керівники; практ.психолог |
39 | Здійснювати контроль щодо виявлення й поширення фактів жорстокого поводження з дітьми | Упродовж року | Адміністрація, класні керівники |
СПІВПРАЦЯ З РОДИНОЮ | |||
Залучення сім’ї й громадськості до педагогічного процесу | |||
40 | Організувати роботу батьківського лекторію на засіданнях голів батьківського комітету школи | Щомісячно | Адміністрація, класні керівники |
41 | Організувати спільну діяльність школи і сім’ї з учнями, що потребують особливої уваги | Упродовж року | Адміністрація школи, класні керівники |
42 | Залучати батьків до участі в загальношкільних, класних позаурочних заходах | Упродовж року | Адміністрація школи, класні керівники |
43 | Проведення рейдів спільно з батьківськими комітетами класів з метою перевірки проведення дозвілля підлітками. | Упродовж року | Класні керівники, батьківський комітет класів |
Довідка
про підсумки роботи
щодо попередження та профілактики
правопорушень,
злочинності серед неповнолітніх за
2018/2019 навчальний
рік
З метою попередження та профілактики правопорушень, злочинності пропаганди
правових знань, виконання Концепцій національного і громадського виховання в закладі створена система профілактичної
роботи з вихованцями. На початку
першого півріччя 2018/2019 навчального
року перед колективом була поставлена мета: формування правових знань. У
процесі роботи щодо попередження та профілактики правопорушень і злочинності
серед вихованців адміністрація, педагогічний колектив дійшли до висновку, що
правове виховання може бути ефективним лише тоді, коли воно здійснюється на
основі певних принципів, має систему, здійснюється цілеспрямовано й
безперервно. Необхідно, перш за все, сформувати розуміння того, яке значення
має закон у житті кожного. Причому закон слід розуміти не як формальну
заборону, а як керівництво до дії, компас до прийняття правильного рішення в
будь-якій ситуації (правильного з точки зору суспільства). Необхідно переконати
й прищепити учням звичку практично користуватись інформацією, яку вони
отримують.
На початку навчального року була спланована спільна робота з службою у
справах дітей, зі службою у справах неповнолітніх з проблем попередження правопорушень та
злочинності. Вихованці 7-11 класів на тематичних
годинах, годинах спілкування, в індивідуальній бесіді, в бесідах за «круглим
столом» із залученням кваліфікованих спеціалістів, практичного психолога, були ознайомлені
з нормативно-правовими документами: з
нормативно-правовими актами, які встановлюють відповідальність (кримінальну,
адміністративну, цивільну) за вчинені акти насильства, що мають суспільно
небезпечний характер, порушують встановлені Конституцією України права і
свободи учнями школи та педагогічними працівниками. Проведені тематичні виховні
години: «Права людини та дитини», «Школа правових взаємин», «Уроки права». При зустрічі із лікарем-спеціалістом
вихованці прослухали бесіду «Венеричні захворювання. Наслідки», «Формула здоров’я», «Жити в світі, де є ВІЛ».
Протягом навчального року на годинах
спілкування в старших класах були присутні представники правоохоронних органів,
при спілкуванні вихованці
ознайомлювались із рекомендаціями про вирішення проблемних питань. Члени учнівського самоврядування в першому
семестрі 2018/2019 навчального року проводили рейди «Паління», «Урок». Класні
керівники на годинах спілкування обговорювали проблеми паління, наркоманії,
токсикоманії під час бесід: «Я обираю здоровий спосіб життя», «Життя людини –
найвища цінність».
У школі створена рада профілактики,
яка складається із 14 осіб. За І та ІІ
семестр було проведено дев’ять засідань, де розглядались питання
постановки на облік важковиховуваних учнів та знаття з обліку вихованців, які виправились, а також були
призначені громадські вихователі, складений і затверджений план індивідуальної
роботи з важковиховуваними дітьми.
У межах учнівського самоуправління
працював сектор контролю дисципліни та порядку, який стежив за дотриманням
правил поведінки учнів в урочний та
позаурочний час. Вихованці охоплені постійними і тимчасовими дорученнями, майже
всі учні задіяні в гуртковій роботі,
відвідують спортивний зал. Протягом року в закладі психологом з вихованцями проводиться
системна індивідуальна робота. Проводяться дні правових знань, які проходили за
окремим планом, за участю працівників правоохоронних органів. Для ознайомлення
вихованців із нормативними документами використовувалися такі форми роботи, як
бесіди, вікторини, конкурси, години спілкування.
У першому півріччі класні керівники Шульга А.В. та Тараненко С.В. ознайомили учнів 7- 8 класів із правовими нормами при проведенні
бесід: «Права, свободи та обов’язки громадян України», «Особливості відповідальності
неповнолітніх»; годин спілкування «День прав людини», «Підліток і закон».
Учні
9-11 класів стали учасниками бесід на тему «Що таке правопорушення? Їх
види, відповідальність за них.
Практичний психолог Лукінова А.Р. в індивідуальних бесідах, при анкетуванні
виявляла проблеми вихованців у стосунках з дітьми, з дорослими, батьками давала рекомендації педагогічним працівникам,
батькам щодо подальшого вихованню та адаптації дітей у навчальному закладі.
«ЗАТВЕРДЖЕНО»
Директор
школи _________Безрідня Л.В.
03.09.2018 р. №
План засідань
Ради профілактики
правопорушень на 2018-2019 н.р.
Довідка
«ЗАТВЕРДЖЕНО»
№ з/п
|
Питання засідань
Ради профілактики
|
Термін
|
1
|
2
|
3
|
1
|
1.Затвердження
плану роботи Ради профілактики на 2018/2019
навчальний рік
2.Про
результати роботи щодо оновлення списків
облікової категорії, відповідної документації
|
Вересень
|
2
|
1.Про
організацію правовиховної роботи з учнями
на 2018/2019 навчальний рік та проведення в
закладі тижня правової освіти
2.Про організацію
спільної роботи зі службою у справах дітей, поліцією,
наркологічною службою
3.Про організацію
педагогічної допомоги учням, які потребують
особливої уваги
|
Жовтень
|
3
|
1.Про
стан роботи щодо здійснення контролю за
відвідуванням занять учнями
2.Про
стан роботи спільно з органом учнівського
самоврядування
3.Про
стан індивідуальної роботи класних керівників,
вихователів з учнями, які потребують особливої
педагогічної уваги
|
Листопад
|
4
|
1.Звіт вчителя
правознавства про проведення місячника правової
освіти в закладі
2.Про
стан роботи щодо залучення учнів, які
потребують особливої педагогічної уваги до
роботи гуртків
|
Грудень
|
5
|
1.Про
підсумки спільної роботи закладу зі службою у
справах дітей, поліцією. 2.Звіт практичного психолога
закладу про проведену роботу з
учнями в І семестрі
|
Січень
|
6
|
1.Про стан
правовиховної та правоосвітньої роботи в
закладі
2.Досвід
роботи класних керівників і вихователів з
учнями девіантної
поведінки
|
Лютий
|
7
|
1.Про
стан роботи в закладі з питань
протидії наркоманії, токсикоманії, тютюнопаління
2.Ознайомлення
членів Ради профілактики з нормативними документами стосовно
соціального захисту дітей-сиріт та дітей,
позбавлених батьківського піклування
|
Березень
|
8
|
1.Про
стан відвідування занять учнями
2.Про
стан відвідування учнями девіантної поведінки
гуртків закладу
3.Про
стан успішності, залучення в загальношкільних
заходах учнів з девіантною поведінкою
|
Квітень
|
9
|
1.Про
організацію літнього відпочинку учнів, що
стоять на внутрішкільному обліку, організацію
подальшого навчання випускників.
2.Звіт
голови Ради профілактики про проведену
роботу в ІІ семестрі 2018/2019 навчального року
|
Травень
|
№ з/п
|
Зміст роботи
|
Термін виконання
|
Відповідальний
|
ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПЕДАГОГІЧНІ ЗАХОДИ
|
|||
1
|
Вивчити рівень
житлово-побутових умов та емоційно-психологічні сфери родин учнів
|
До 20.09.2018 р.
|
Класні
керівники, Лукінова А.Р.– практ. психолог
|
2
|
Поставити на
облік учнів, схильних до правопорушень, учнів, які потребують корекції
поведінки, учнів із сімей соціального ризику
|
До 10.09.2018 р.
|
ЗДВР , класні
керівники, практ. психолог Лукінова А.Р.
|
3
|
Завести на
кожного з вищевказаних учнів психолого-педагогічні картки та вести за ними
спостереження
|
До 27.09.2018
р. (спостереження – упродовж року)
|
Лукінова А.Р.практ.психолог
|
4
|
Проводити
години спілкування, години довіри на тему «Твоє життя – твій вибір»
|
Упродовж року
|
Лукінова А.Р.практ.психолог,
класні керівники
|
5
|
Спланувати й
провести Тиждень правових знань
|
За окремим
планом
|
ЗДВР; вч.
історії та правознавства Мормуль В.О.; класні керівники
|
6
|
Вивчати
особливості середовища, у якому виховуються учні які опинилися у СЖО
|
Упродовж року
|
Лукінова А.Р. практ.психолог,
класні керівники
|
7
|
Повідомляти
службу у справах дітей райдержадміністрації про дітей, які опинилися в
складних життєвих обставинах: проживають у сім'ях, де існує загроза вчинення
насильства над ними, батьки яких ухиляються від належного виконання своїх
обов'язків щодо виховання, не створили умов для гармонійного розвитку дітей
|
Упродовж року
|
ЗДВР , практ.
психолог Лукінова А.Р.
|
8
|
Опрацьовувати
питання превентивного виховання учнів на засіданнях Ради профілактики
|
Упродовж року
|
Класні
керівники
|
9
|
Залучати до
роботи з учнями «групи ризику» психологічну службу та працівників
правоохоронних органів
|
У разі
необхідності
|
ЗДВР, Лукінова
А.Р. практ.психолог
|
10
|
Залучати учнів
«групи ризику» до гурткової роботи, до участі в конкурсах, турнірах,
спортивних змаганнях
|
Упродовж року
|
ЗДВР; керівники
гуртків, педагог-організатор Клочинська В.В., класні керівники
|
11
|
Проводити
операції-рейди: «Урок», «Дискотека», «Перерва», «Запізнення» з метою
покращення успішності та дисципліни учнів
|
Упродовж року
|
Адміністрація,
класні керівники
|
12
|
Включати
питання на право-виховну тему в порядок денний батьківських зборів
|
Упродовж року
|
Класні
керівники
|
13
|
Провести
психолого-педагогічний консиліум із метою виявлення причин поганої дисципліни
окремих учнів
|
Двічі на рік
|
Лукінова А.Р. практ.психолог
|
14
|
Заслуховувати
на нарадах, педрадах та методичному об’єднанні класних керівників питання
щодо організації роботи з превентивного виховання
|
Відповідно до
плану
|
ЗДВР, класні
керівники, голова ШМО кл. керів. Вітько. В.І.
|
15
|
Забезпечити
безперервну співпрацю суб’єктів НВП та представників правоохоронних органів
|
Упродовж року
|
Адміністрація
|
16
|
Скласти
соціальні паспорти школи та класів
|
До 20.09.2018 р.
|
ЗДВР , Лукінова
А.Р. практ.психолог, класні керівники
|
17
|
Провести
моніторинг соціальної адаптації учнів школи та рівня їхньої вихованості
|
Упродовж року
|
ЗДВР , Лукінова
А.Р. практ.психолог
|
ПСИХОЛОГІЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ
|
|||
18
|
Забезпечення
роботи щодо збору, узагальнення та систематизації матеріалів із навчання та
виховання важковиховуваних учнів
|
Упродовж року
|
Класні
керівники
|
19
|
Розробка
рекомендацій для вчителів, класних керівників, щодо профілактичної роботи з
учнями
|
До 20.09.2018 р.
|
Лукінова А.Р. практ.психолог
|
20
|
Удосконалення
діагностичного інструментарію щодо визначення соціального оточення учнів,
класів, класних колективів
|
Упродовж року
|
Лукінова А.Р. практ.психолог
|
21
|
Спрямувати
роботу батьківського лекторію на вивчення проблем зі здійснення превентивного
виховання в сім’ї з метою надання кваліфікованої психологічної допомоги
|
Упродовж року
|
Адміністрація;
Лукінова А.Р. практ.психолог, класні керівники |
УПРОВАДЖЕННЯ ЗДОРОВ’ЯЗБЕРІГАЮЧИХ ТЕХНОЛОГІЙ
|
|||
22
|
Формувати
вміння й навички реалізації здорового способу життя, відповідального
ставлення до власного здоров’я шляхом проведення превентивної роботи в
класах, школі
|
Упродовж року
|
Класні
керівники, ЗДВР
|
23
|
Провести
медичне обстеження учнів
|
Відповідно до
графіка
|
медсестра
|
24
|
Контролювати та
аналізувати стан здоров'я школярів
|
Відповідно до
графіка
|
Адміністрація
школи; медсестра
|
25
|
Використовувати
у виховній роботі активні методи з питань профілактики ВІЛ-СНІДу
|
Упродовж року
|
Педколектив
школи
|
26
|
Формувати
усвідомлення учнями власних пріоритетних цінностей, необхідних для
повноцінного життя
|
Упродовж року
|
Класні
керівники, вчителі-предметники
|
27
|
Організовувати
зустрічі учнів із лікарями ЦРЛ
|
Упродовж року
|
медсестра
|
28
|
Залучати учнів
до участі в роботі спортивних секцій школи
|
Упродовж року
|
Класні
керівники, вч. фіз.культури
|
29
|
Активізувати
просвітницьку роботу з батьками щодо попередження шкідливих звичок дітей
|
Упродовж року
|
Класні
керівники
|
30
|
Проводити Тижні
БЖ
|
Відповідно до
графіка
|
ЗДВР, класні
керівники, педагог-організатор
|
ПРОФІЛАКТИКА ЗЛОЧИННОСТІ ТА ЗАПОБІГАННЯ БЕЗДОГЛЯДНОСТІ СЕРЕД ДІТЕЙ,
ЗАХИСТ ЇХНІХ ПРАВ
|
|||
31
|
Провести оцінку
учнями рівня своїх знань про права дитини
|
До 24.12.2017 р.
|
Класні
керівники
|
32
|
Спланувати
роботу з ознайомлення учнів з основними положеннями Конвенціїї ООН про права
дитини, законодавчих актів України, де закріплюється їхнє правове становище
|
Упродовж року
|
Класні
керівники
|
33
|
Надавати
інформацію про види відповідальності підлітків за протиправні дії
|
Упродовж року
|
Класні
керівники
|
34
|
Орієнтувати
учнів, куди й до кого звертатися, якщо порушуються їхні права
|
Упродовж року
|
Класні
керівники
|
35
|
Скласти
індивідуальні плани роботи з учнями, які знаходяться на внутрішкільному
обліку
|
До 20.09.2017 р.
|
Класні
керівники; практ.психолог Лукінова А.Р.
|
36
|
Проводити
щотижня апаратні наради, на яких розглядати причини пропусків занять учнями
та дисциплінарних порушень
|
Щотижня
|
Адміністрація
школи
|
ЗАХИСТ ДІТЕЙ ВІД ФІЗИЧНОГО Й ПСИХІЧНОГО НАСИЛЬСТВА
|
|||
37
|
Проводити
заходи щодо виявлення ознак вживання учнями алкоголю, тютюну, наркотиків та
провести відповідні профілактичні заходи
|
Упродовж року
|
Класні керівники
|
38
|
Проводити
індивідуальну роботу з дітьми з неблагополучних сімей
|
Упродовж року
|
Класні
керівники; практ.психолог
|
39
|
Здійснювати
контроль щодо виявлення й поширення фактів жорстокого поводження з дітьми
|
Упродовж року
|
Адміністрація,
класні керівники
|
СПІВПРАЦЯ З РОДИНОЮ
|
|||
Залучення сім’ї й громадськості до педагогічного
процесу
|
|||
40
|
Організувати
роботу батьківського лекторію на засіданнях голів батьківського комітету
школи
|
Щомісячно
|
Адміністрація,
класні керівники
|
41
|
Організувати
спільну діяльність школи і сім’ї з учнями, що потребують особливої уваги
|
Упродовж року
|
Адміністрація
школи, класні керівники
|
42
|
Залучати
батьків до участі в загальношкільних, класних позаурочних заходах
|
Упродовж року
|
Адміністрація
школи, класні керівники
|
43
|
Проведення
рейдів спільно з батьківськими комітетами класів з метою перевірки проведення
дозвілля підлітками.
|
Упродовж року
|
Класні
керівники, батьківський комітет класів
|
Актуальні питання організації попередження девіантної поведінки серед дітей та підлітків
Типове положення про Раду профілактикизагальноосвітнього навчального закладу
- Зайнятість
в позаурочний час учнів, які
потребують особливого педагогічного контролю та дітей із сімей, які
опинилися в складних життєвих ситуаціях.
- Організація
рейдів під час осінніх канікул.
- Профілактична
робота з учнями, які постійно запізнюються на уроки.
- Результати
проведення Тижня права.
- Суспільна
активність учнів із девіантною та делінквентною поведінкою.
- Профілактична
робота з дітьми, які схильні до пропусків навчальних занять.
- Аналіз
ведення щоденників - спостережень за учнями відповідних категорій.
- Організація
рейдів під час зимових канікул.
- Перевірка
щоденників учнів, які перебувають під опікою.
- Статистичний
звіт злочинів і правопорушень за 2017 рік.
- Комплексна
оцінка становища дітей, що знаходяться в СЖО. Підсумки рейдів під час
зимових канікул.
- Стан та
реалізація планів допомоги дітям, які перебувають в соціально-небезпечному
положенні.
- Співбесіда
з невстигаючими учнями за підсумками І семестру.
- Коригування
банку даних про дітей, які потребують особливого контролю.
- Профілактична
робота з порушниками режиму школи.
- Інформація класних керівників про
стан роботи щодо зміцнення дисципліни та профілактики правопорушень.
- Наслідки
проведення загальношкільного рейду «Урок». Шляхи впливу на учнів, які
постійно запізнюються.
- Аналіз
правової обізнаності учнями 8-10 класів їх батьків та вчителів.
- Робота з
батьками, які ухиляються від виконання батьківських обов’язків, де
відсутній контроль за дитиною.
- Аналіз
роботи класних керівників з учнями та сім’ями, які потребують корекційного
педагогічного впливу.
- Відвідування
уроків з метою вивчення роботи з «важкими» учнями на уроці.
- Соціальна
адаптація важковиховуваних підлітків у процесі трудової діяльності.
- Роль
сім'ї у формуванні інтересів дітей до вибору майбутньої професії.
- Моніторинг
професійної визначеності
випускників 9,11 класів.
- Заслухати класних керівників про стан
роботи щодо зміцнення дисципліни та профілактики правопорушень.
- Контроль проходження літньої практики
дітьми «групи ризику» та ВШК.
- Контроль зайнятості дітей СЖО, «групи
ризику», ВШК.
- Збір інформації про професійні
визначення випускників 9-х, 11-х
класів.
Постановка учнів на внутрішньошкільний облік
- невідвідування або систематичні
пропуски навчальних занять без поважних причин;
- неодноразове порушення Статуту
школи, систематичне невиконання домашніх завдань, відмова від роботи
та порушення дисципліни на уроках;
- жорстока поведінка,
рукоприкладство по відношенню до інших неповнолітніх, в тому числі бійки,
що привели до тілесних ушкоджень;
- знущання над учнями іншої
національності, віросповідання, расової приналежності (порушення Конвенції
ООН про права дитини);
- вчинення злочину, яке несе за
собою притягнення неповнолітнього до відповідальність;
- вживання алкоголю, паління.
- заяви класного керівника або
соціального педагога;
- характеристик на
неповнолітнього, підготовлених класним керівником , психологом, соціальним
педагогом школи;
- акта обстеження умов проживання
неповнолітнього;
- довідок класного керівника,
психолога, соціального педагога про профілактичну роботу з неповнолітнім з
відповідними датами, бесідами, протоколами зустрічей з батьками або
особами, що їх замінюють;
- виписка оцінок за останній
семестр (у разі постановки на внутрішньошкільний облік (посилене психолого-педагогічне
супроводження) з приводу ухилення від навчальних занять);
- доповідні вчителів-предметників
з приводу успішності засвоєння знань, відвідування та поведінки на уроках,
інші матеріали, які підтверджують необхідність постановки на внутрішньошкільний
облік неповнолітнього .
- терміни розробки індивідуальних
планів роботи з учнем класного керівника, психолога, соціального педагога;
- залучення спеціалістів
(медичних робітників, соціальних робітників, психологів, служби у справах
неповнолітніх) для проведення консультацій з неповнолітніми, його батьками
або особами, що їх замінюють;
- форми, періодичності термінів
контролю за поведінкою підлітка, відвідуванням ним занять, засвоєння
освітніх програм;
- виявлення здібностей дитини та
клопотання перед закладами позашкільної освіти, щодо відвідування гуртків,
за місцем проживання з наданням в подальшому інформації про проведену
роботу з учнем; у випадку відвідування інших гуртків, надання
характеристики на учня керівником гуртка з рекомендаціями для
загальноосвітнього навчального закладу.
- ліквідація неуспішності;
- відсутність пропусків
навчальних занять;
- закінчення загальноосвітнього
навчального закладу;
- зміна місця навчального
закладу.
Немає коментарів:
Дописати коментар