2020-2021 н.р.
Педагогічна рада «Роль національно-патріотичного виховання в школі та сім’ї»
Аналітична довідка моніторингового дослідження з національно-патріотичного виховання
Патріотичне виховання – це сфера духовного життя,
Педагогічна рада «Роль національно-патріотичного виховання в школі та сім’ї»
Аналітична довідка моніторингового дослідження з національно-патріотичного виховання
Патріотичне виховання – це сфера духовного життя,
яка проникає в усе, що робить,до чого
прагне,
що любить і ненавидить людина, яка
формується.
В.О. Сухомлинський
Нормативні документи з національно-патріотичного виховання
2.
Концепція національно-патріотичного виховання дітей і
молоді
Заходи щодо реалізації концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді .
Заходи щодо реалізації концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді .
7.
Заходи
щодо реалізації концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді.
Наказ Міністерства освіти і науки України
від 16.06. 2015 р. № 641
8.
Наказ
департаменту освіти і науки облдержадміністрації від 25.03.2016
року№204/0/212-16 «Про затвердження Плану заходів щодо реалізації національно –
патріотичного виховання учнів та студентів закладів освіти області протягом
2016-2017 років».
9.
Наказ
відділу освіти від 29.03.2016 р № 87 «Про
затвердження Плану заходів щодо
реалізації національно –
патріотичного виховання учнів загальноосвітніх та позашкільних
навчальних закладів району протягом 2016-2017 років».
План заходів
щодо реалізації
національно – патріотичного
виховання учнів
школи
протягом 2017-2018 років
№ з/п
|
Назва заходу
|
Дата
|
Відповідальний
|
1.
|
Забезпечити
розгляд на колегіях, нарадах, педагогічних радах, семінарах, засіданнях
методичних рад та об’єднань питання щодо національно-патріотичного виховання
учнівської молоді із визначенням шляхів для подальшого удосконалення системи
роботи з означеного питання.
|
Відповідно до річних планів роботи
|
Адміністрація
школи
|
2.
|
Долучати до
організації національно-патріотичного виховання дітей та учнівської молоді
представників Покровського районного військового комісаріату, рад ветеранів,
учасників бойових дій, Революції Гідності, волонтерів, громадські
організації, батьківську громадськість.
|
Протягом 2017, 2018 років
|
Адміністрація
школи
|
3.
|
Вивчати,
узагальнювати і пропагувати
кращий досвід
патріотичного виховання дітей та
учнівської молоді, висвітлювати у ЗМІ,
на педагогічних виставках, у фаховій пресі, освітніх веб-сайтах.
|
Протягом 2016, 2017років
|
Адміністрація
школи
|
4.
|
Проводити
системну роботу з підготовки педагогічних кадрів до патріотичного виховання
дітей та молоді шляхом організації тематичних семінарів, тренінгів, нарад
тощо.
|
Відповідно до річних планів роботи
|
Адміністрація
школи
|
5.
|
Використовувати
проектну діяльність, музейні форми роботи, інформаційні ресурси бібліотек,
музеїв, музейних кімнат закладів освіти для здійснення систематичного
національно -патріотичного виховання.
|
Відповідно до річних планів роботи
|
Адміністрація
школи, вчитель історії, бібліотекар.
|
6.
|
Продовжити впровадження військово-патріотичної виховної
системи Всеукраїнської дитячо-юнацької
військово-патріотичної гри „Сокіл”
(„Джура”)”.
Заходи в рамках
гри „Джура” проводити протягом року відповідно до річного плану роботи
навчального закладу.
|
Протягом 2017, 2018 років
|
ЗДВР, вчитель
Захисту Вітчизни, класні керівники(1-11 кл.).
|
7.
|
Розпочинати навчальний рік у загальноосвітніх
навчальних закладах Уроком мужності і милосердя, залучивши до його проведення
учасників бойових дій, ветеранів, представників волонтерських організацій
тощо.
Проводити лекції, бесіди, виховні заходи з метою
утвердження у свідомості молоді переконань про єдність і соборність України
(Сходу і Заходу).
|
1 вересня
|
Адміністрація
школи, класні керівники(1-11 кл.).
|
8.
|
Провести у рамках Всеукраїнського тижня права:
Всеукраїнський урок „Права людини”;
конкурс учнівських проектів „Ми діти твої, Україно!”
(на рівні закладів освіти).
позаурочні заходи з просвітницької та правовиховної
роботи „Я і моє право”, „Самі будуємо своє життя у рідній
країні”, спрямовані на розвиток у
дітей та молоді почуття власної гідності,
усвідомлення своїх прав і місця у суспільстві, можливості
реалізації своїх прав у поєднанні з виконанням обов’язків із застосуванням
рекомендацій Українського інституту національної пам’яті.
|
Відповідно до річних планів роботи
|
ЗДВР, вчитель
правознавства, класні керівники (1-11 кл.)
|
9.
|
Сприяти проведенню національно-патріотичних
заходів органами учнівського самоврядування.
|
Протягом 2017, 2018 років
|
ЗДВР, педагог-
організатор, класні керівники (1-11 кл.)
|
10.
|
Проводити освітньо -просвітницькі заходи з питань формування здорового
способу життя, профілактики
правопорушень.
|
Протягом 2017, 2018 років
|
ЗДВР, педагог-
організатор, класні керівники (1-11 кл.)
|
11.
|
Організовувати проведення
інформаційно-просвітницьких, урочистих, пізнавально-виховних,
спортивно-масових заходів патріотичного спрямування з урахуванням таких нових
форм роботи як:
інтегровані уроки, уроки-презентації,
інформаційні години,
вогники пам’яті, зустрічі двох поколінь,
флеш-моби, історичні реконструкції,
брифінги, дискусії, прес-шоу,
етичні тренінги,
сторітелінг (передача інформації через розповідь історій);
комільфо-вечори (вечори гарних манер), формула успіху, престиж-зустріч,
імідж-коктейль (зустрічі з успішними,
видатними особистостями);
ігри-квест, -експрес, фут-квести,
робінзонади, слайд-мандрівка, геокешинг (подорож,
знаходження місця розташування заданих об'єктів, пошук інформації про об'єкти
та відповідей на запитання);
колажі, шкільне телебачення, скрінкаст (запис дій на екрані комп’ютера разом із
аудіо-коментарями), кліп-огляди;
виставки-інсталяції, інтерактивні виставки,
флешбук (презентація або знайомство з
цікавими книгами за допомогою цитат, ілюстрацій, особистих переживань та іншої
інформації про книгу), літературні віражі;
благодійні ярмарки, доброчинні справи під гаслом
„Добре діло”, волонтерський рух.
|
(відповідно до календаря пам’ятних дат)
|
ЗДВР, педагог-
організатор, класні керівники (1-11 кл.)
|
12.
|
Проводити науково-дослідницькі та освітньо-просвітницькі заходи, які передбачають висвітлення фактів
і подій, що свідчать про колективну й індивідуальну боротьбу за незалежність
України у ХХ столітті, відновленню історичної пам’яті про тривалі державницькі
традиції України (Київська Русь, Велике князівство Литовське, Військо
Запорізьке, Гетьманщина, діяльність Українських урядів 1917 – 1921 років,
інші визвольні проекти), включно з проведенням фотовиставок, організацією
музейних експозицій, проведенням дискусій, круглих столів із застосуванням
регіональних традицій, свідчень усної історії національно-визвольної боротьби
українського народу.
|
Протягом 2017, 2018 років
|
ЗДВР, педагог-
організатор, вчитель історії, класні керівники (1-11 кл.)
|
13.
|
Залучати учнів до
участі в акціях:
„Ми з вами, патріоти України”, „Допоможи пораненим”,
„Лист воїну”,
„Малюнок для солдата” (беруть участь учні початкових класів );
„Милосердя”,
„Хвиля доброти”, „Ветеранське
подвір’я”, „Доброго ранку, ветеране!”;
„Діти за мир, за єдину Україну”, „Молодь Дніпропетровщини за мир!”, „Голуб
миру”;
„Перемога, Свята Перемога!”, „Шляхами подвигу і слави
наших прадідів та батьків”;
„Ті, хто боролися за Свободу”, „А ми тую славу
збережемо”, „Хвилина пам’яті”;
„Ми разом”
(допомога пораненим військовим);
„З вірою в серці”, „Спільними зусиллями” (підтримка захисників нашої країни, їхніх
дітей та родин, медичних працівників і волонтерів, які працюють в зоні АТО);
„Обеліск”.
|
Відповідно до річних планів роботи
|
ЗДВР, педагог-
організатор, вчитель історії, класні керівники (1-11 кл.)
|
14.
|
Налагодити системну екскурсійну діяльність
(очно/заочно) дітей, поїздки-обміни учнівських груп,
відвідування визначних
історичних місць та ознайомлення з
пам’ятками української історії та культури.
Організувати екскурсії до музеїв військових частин.
|
Відповідно до річних планів роботи
|
ЗДВР, педагог-
організатор, вчитель історії, класні керівники (1-11 кл.)
|
Напрямками роботи Вишівської загальноосвітньої
школи І-ІІІ ступенів з національно-патріотичного виховання є:
− формування патріотизму, відповідальності за долю нації, держави;
− виховання розуміння високої цінності українського громадянства, внутрішньої потреби бути громадянином України;
− формування поваги до Конституції України, державної символіки: Герба, прапора, Гімну України;
− збереження і продовження українських культурно - історичних традицій;
− виховання шанобливого ставлення до рідних святинь, української мови, історії;
− формування національної свідомості, людської гідності, любові до рідної землі, родини, народу;
− формування соціальної активності;
− виховання правової культури особистості;
− формування й розвиток духовно-моральних і загальнолюдських цінностей;
− формування в учнів потреби до праці як першої життєвої необхідності, високої цінності й головного способу досягнення життєвого успіху;
− сприяння розвитку фізичного, психічного та духовного здоров’я, задоволення естетичних та культурних потреб особистості;
− виховання здатності протидіяти проявам аморальності, правопорушень, бездуховності, антигромадській діяльності.
− формування патріотизму, відповідальності за долю нації, держави;
− виховання розуміння високої цінності українського громадянства, внутрішньої потреби бути громадянином України;
− формування поваги до Конституції України, державної символіки: Герба, прапора, Гімну України;
− збереження і продовження українських культурно - історичних традицій;
− виховання шанобливого ставлення до рідних святинь, української мови, історії;
− формування національної свідомості, людської гідності, любові до рідної землі, родини, народу;
− формування соціальної активності;
− виховання правової культури особистості;
− формування й розвиток духовно-моральних і загальнолюдських цінностей;
− формування в учнів потреби до праці як першої життєвої необхідності, високої цінності й головного способу досягнення життєвого успіху;
− сприяння розвитку фізичного, психічного та духовного здоров’я, задоволення естетичних та культурних потреб особистості;
− виховання здатності протидіяти проявам аморальності, правопорушень, бездуховності, антигромадській діяльності.
Немає коментарів:
Дописати коментар