Шукати в цьому блозі

12.11.19

Дослідження адаптаційного процесу учнів 5 класу


Вишнівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів
Покровської районної ради Дніпропетровської області
вул. Дніпровська, 49, с.Вишневе, Дніпропетровська область, 53642, тел. (05638) 5-86-37,
e-mail: vyshnivskazosh@i.ua Код ЄДРПОУ 35160573

                                                     
Н А К А З

Від 02.10.2019 р.                            с. Вишневе                                          № 120(а)

Про організацію проведення дослідження
адаптаційного процесу учнів 5 класу

   Згідно плану роботи школи організувати діагностику адаптаційного процесу учнів 5 класу, з метою виявити рівень соціальної адаптованості, активності, автономності та моральної вихованості учнів, визначити основні підходи до діагностування рівня творчих здібностей учнів молодших класів, розробити методику розвитку творчих здібностей молодших школярів за допомогою системи творчих завдань.

НАКАЗУЮ:
1.     Практичному психологу школи Лукіновій А.Р. з 2 по 10 жовтня 2019 р. провести  дослідження адаптаційного процесу учнів 5 класу.
2.      Заступнику директора з виховної роботи Ткаченко Н.М. зробити  підсумки проведення діагностики.
3.     Контроль за виконанням даного наказу покласти на заступника директора з виховної роботи Ткаченко Н.М.


Директор школи                                         Л.В.Безрідня




Вишнівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів
Покровської районної ради Дніпропетровської області
вул. Дніпровська, 49, с.Вишневе, Дніпропетровська область, 53642, тел. (05638) 5-86-37,
e-mail: vyshnivskazosh@i.ua Код ЄДРПОУ 35160573

                                                     
Н А К А З

Від 09.10.2019                               с. Вишневе                                          № 122(а)

Про підсумки проведення дослідження
адаптаційного процесу учнів 5 класу

Відповідно до річного плану роботи школи на 2019 – 2020 навчальний рік протягом жовтня 2019 року у школі здійснювався класно – урочний контроль за процесом адаптації до нових умов навчання учнів 5 класу. Практичний психолог А.Р. Лукінова провела діагностику рівня адаптації учнів 5 класу до навчання у середній ланці школи.
У 5 класі навчається 13 учнів: 7 хлопців та 6 дівчат. Класний керівник – Лукінова А.Р.
Початок навчання учнів в основній школі є серйозним випробуванням для всіх учасників навчально-виховного процесу: дітей, педагогів, батьків. Труднощі, з якими стикаються учні 5 класу, пов’язані насамперед, з переходом на предметне навчання. Адже звичні вимоги одного чи кількох вчителів, змінилися великою кількістю вимог різних вчителів –предметників, зросло навчальне навантаження, застосовуються нові форми та методи навчання. Усе це впливає на успішність учнів, яка залежить як від їхніх індивідуальних особливостей та рівня готовності, так і від ефективності реалізації принципу наступності та перспективності між початковою та основною ланками освіти.
На поведінку та рівень знань учнів 5 класу впливають психічні та фізіологічні особливості. Оскільки у цей період нервова система дітей недосконала, деякі учні класу періодично стають роздратованими, збудженими, не здатними до самоконтролю.
Аналіз рівня знань дітей у 2019 – 2020 навчального року показав, що відносно легко переступили поріг 5 класу всі учні. Учні можуть досить детально переказувати текст, висловлюють власні думки і судження, дають оцінку своїм діям, досягненням, виявляють навчально-пізнавальну активність, самостійність.
Деяким п’ятикласникам ще потрібен час для усунення недоліків у навчанні та поведінці. Мають деякі труднощі в адаптації до основної школи Шапран Люда та Клочинський Ростислав. Ці діти повільно включаються в роботу, не встигають виконувати класні завдання, повільно читають і пишуть.
Аналіз відвіданих уроків, контрольних робіт свідчить, що в оцінюванні навчальних досягнень у 5 класі, у порівнянні з початковою школою, значних розбіжностей  не спостерігається. Майже всі учні продовжують навчатися на тому рівні, на якому і навчалися.
Більшість учнів класу навчається на достатньому та середньому рівнях. Дані анкетування свідчать, що для дітей цікаві такі предмети: українська мова та література, англійська мова, зарубіжна література, математика, інформатика, природознавство, трудове навчання та фізкультура. У той же час найскладнішими вважають математику та англійську мову. Позитивне ставлення до школи мають 100% опитуваних дітей і батьків. У 5 класі учням подобаються нові предмети, нові вчителі.
Соціометричне дослідження
Анкета «Соціометрія»
Мета: визначити соціометричний статус кожного учня в системі міжособистісних стосунків у класному колективі.
Обладнання: роздруковані бланки анкет, ручки та олівці.
Форма проведення: групове дослідження.
Кількість осіб: 13
За даними соціометричного дослідження було складено соціоматрицю, на основі якої визначився статус дитини та побудовано соціограму, яка дає можливість наочно представити соціальний статус учнів класу.

Ставлення до навчальних предметів-вивчають з інтересом та загалом позитивне ставлення до школи.
Батьки загалом задоволені успіхами своїх дітей, також зацікавленість предметами задовільна. Побажання батьків звернути увагу на поведінку дітей і терпіння класному керівнику.
За даними соціометричного дослідження було складено соціоматрицю, на основі якої визначається статус дитини та побудовано соціограму, яка дає можливість наочно представити соціальний статус учнів класу.
Соціоматриця учнів 5 класу
Рома













Діана
+
+
+





+
+



Ростислав


+
+
+

+





+
Богдан




+








Настя
+
+









+

Христина








+




Владислав



+





+
+


Аня

+











Даніїл













Максим


+



+


+
+

+
Артур



+






+
+

Люда
+




+







Міла




+
+


+


+

Кого вибрали
                              
                 Хто
            вибрав
Міла
Люда
Артур
Максим
Даніїл
Аня
Владислав
Христина
Настя
Богдан
Ростислав
Діана
Рома


 В класі є «зірка»-це лідер, який набрав максимальну кількість виборів (Діана).
В зоні «популярних» знаходяться 6 учнів (Емілія,Артур,Анастасія,Ростислав,Владислав,Максим).
В «прийнятих»- 4 учні (Анна,Людмила,Христина,Богдан).
В зоні «ізольованих» опинилися 2 учні (Даніїл,Роман).
Рекомендації: залучити ізольованих дітей в цікаву діяльність. Допомагати досягати успіхів в тій діяльності, від якої, перш за все, залежить стан дитини. Постаратись подолати афективність, яка є наслідком психологічної ізоляції. Дуже важливо створити в класі атмосферу дружелюбності і щирого прагнення допомогти товаришеві.

Отже, в цілому рівень адаптації п’ятикласників до навчання у старшій школі є достатній та середній. Учні потребують подальшого супроводу з боку вчителів, батьків та психолога.

НАКАЗУЮ:
1.     Практичному психологу А.Р. Лукіновій:
1.1.          Розробити рекомендації на кожного учня для вчителів-класному предметників.
1.2.          Спланувати і провести заняття з психологічної освіти з учителями – предметниками та окремо з учнями із ознайомлення з методами констуктивного спілкування, стратегіями поведінки в конфліктних ситуаціях, особливостями характеру й темпераменту.
1.3.          Провести тренінги конструктивного спілкування з включенням учнів з низьким соціометричним статусом.
2.     Класному керівнику А.Р.Лукіновій:
2.1.          Провести індивідуальні бесіди з батьками учнів з низьким соціометричним статусом і дати рекомендації для спільної роботи з вихованцями.
2.2.          Спланувати і провести цикл бесід з питання підвищення особистої відповідальності за долю своїх дітей, а також вихованню в них потреби здобути якісну освіту.
2.3.          Залучати батьків до життєдіяльності класу.
2.4.          Провести класні батьківські збори за підсумками навчальних досягнень учнів за І семестр 2019-2020 н.р.
2.5.          Посилити контроль за учнями, які потребують особливої уваги, своєчасно повідомляти батьків про успіхи їхніх дітей.   
3.     Учителям-предметникам:
3.1.          Під час планування уроків враховувати рівень сформованості учнів, їх психофізичний стан, вікові особливості.
3.2.          Всю роботу спрямовувати на розвиток особистості дитини, створення ситуації успіху для кожного учня в урочній діяльності і особливо для тих, хто зазнає труднощі в процесі адаптації.
3.3.          Формувати в учнів мотиваційний компонент, виховувати потреби в самоорганізації, самоосвіті, самоконтролю.
4.      Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.


Директор школи                              Л.В.Безрідня

Немає коментарів:

Дописати коментар