Шукати в цьому блозі

19.03.18

Правова освіта та виховання в школі

Одна з найгостріших людських потреб бути захищеним у правовому плані – може бути реалізована завдяки правовій освіті та вихованню громадян.
Основним завдання школи в незалежній Україні є виховання гармонійної, цілісної особистості – громадянина Української держави. Право – основа держави, знання права – порядок у державі.
Правова освіта стає пріоритетом національної стратегії освіти і виховання. Основна місія належить школі, яка має необхідні засоби і методичну базу для втілення в життя відповідних програм.
Варто зазначити, що правова освіта – це не робота одного року, це система, яка розрахована на кілька років для широкого кола учнів і дає результат у повсякденній роботі школи, позашкільній її діяльності.
Право виховна робота в школі базується на нормативній базі, яку складають: Загальна декларація прав людини, Декларація прав дитини, Конвенція ООН про права дитини, Конституція України, Закон України «Про освіту», «Про загальну середню освіти», «Державна національна програма «Освіта». Україна ХХІ століття», «Національна програма «Діти України», відповідні укази Президента України, регіональні програми в галузі правової освіти та виховання.
Всі ці документи узгоджуються з державними документами про реформування сучасної освіти в Україні: Концепцією 12-річної загальної середньої освіти, Концепцією розвитку загальної середньої освіти, Концепцією громадського виховання, Концепцією розвитку загальної середньої освіти, Національного доктриною розвитку освіти в Україні ХХІ століття.
Вирішення завдань право виховної діяльності в загальноосвітньої школи району здійснюється за основними напрямками:
– правове виховання;
– пізнавальна діяльність;
– громадське виховання;
– формування здорового способу життя;
– виховання в сім’ї;
– педагогічна просвіта батьків;
– взаємодія з громадськими організаціями.
Теоретичною базою правової освіти є курс «Основи правознавства» у 9-х класах загальноосвітніх шкіл. Викладачі права на уроках прагнуть створити атмосферу демократичну, взаєморозуміння, виховують правосвідомість і законослухняність.
Завдання вчителя –допомогти осягнути навчальний матеріал, сформувати в учнів основи правових знань, а головне – навчити отримувати необхідну інформацію. Робота з документами – це 50% усієї роботи на уроках.
Особливу роль відіграють шкільні інформаційно-методичні куточки з права, де завжди є найновіші законодавчі акти та список основної та довідкової літератури. Певна робота з цього питання проводиться і шкільними бібліотекарями: спеціальні правові біологічні каталоги допомагають швидко учням знайти необхідну інформацію, постійно діє виставка новинок правової літератури.
Однак тільки на уроках правознавства, якими б продуктивними вони не були, повноцінно формувати основи громадської свідомості, законослухняності неможливо. Тільки поєднуючи різні методи і форми роботи, можна піднести правову освіту на чільне місце серед виховної роботи в школі, а це розробка і реалізація сильних учнівських проектів; інтерактивні форми роботи: дискусії, рольові та ділові ігри, тренінги; робота учнівського самоврядування..






















Немає коментарів:

Дописати коментар